Finské sauny a saunování

Přemýšlíte, jak zvýšit svojí imunitu? Řešením může být pravidelná návštěva finské sauny. Z dlouhodobého hlediska se saunování vyplatí – budeme méně náchylní k nemocem, odpočatí a plní energie. Obyvatelé Finska už toto dávnou vědí a sauny navštěvují několikrát týdně. O první světové válce se finské sauny rozšířily i do dalších zemí. Nyní je ve Finsku sauna součástí téměř každého obydlí.
Ve finské sauně je teplota vzduchu v rozmezí od 90ti do 100°C, v dolní části sauny je teplota asi 60°C. Díky takto vysoké teplotě je zde velmi nízká vlhkost vzduchu (pohybuje se asi okolo 2-5%). Teplo se ve finské sauně rozšiřuje ze žhavých kamenů a šíří se vzduchem, následně ohřívá pokožku, čímž dochází k jejímu prokrvení.
Maximální doba saunování by měla být 18 minut. Někdo samozřejmě vydrží saunování kratší dobu a jiný déle.

Neměli bychom ale pobyt prodlužovat, to již není zdraví prospěšné. Po tom co opustíme saunu, je vhodné organismu ochladit, finové skáčou do jezera, v našich podmínkách si většinou vystačíme s bazénem či sprchou. Po sprchování se můžeme ještě osmělit v ledovém bazénku. Nakonec se osušíme a odpočineme si. Celý postup bychom měli opakovat minimálně 3x.
Saunování zlepší činnost srdce, plic i jater, působí jako prevence proti nemocem, odplavuje z těla škodliviny. Zlepšuje stav pohybového ústrojí, působí proti poruchám krevního tlaku. Zlepšuje stav lehkých kožních onemocnění. Perfektně působí proti stavům úzkosti a depresí.
Zdroj: http://www.obydleni.cz/clanek/kategorie-bazeny-sauny-virivky/finske-sauny-a-saunovani/